|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-11-02, 23:02 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Vad tycker du bäst och sämst om i simulatorerna?
Hej
Tyckte det kunde vara kul att läsa om vad Ni gillar och ogillar i dom tre simmarna. MSTS, Trainz och RW2. __________________________________________________ ______________ Jag börjar med mina tankar. MSTS: Positivt:är gammalt nu, men hänger med till 100 procent Snygg grafik, roligt (även lätt) att köra. Otroligt mycket gratismaterial och rutter, även Svenskt. Väldigt realistiskt. Sygga modeller( lok mm. vissa undantag finns ju som är mindre snygga) Snygga distance mountains. Bra med "Forest" 2000 meter synlighet och mycket mer förbättringar med programmet MSTS-Bin(oumbärligt) Bra sak är att man kan ställa in så tågen inte spårar ur (kanske orealistiskt, men...) Flyter bra på snabb dator. Lätt att måla om objekt. mm. Mängder med betal-addons ( om man har råd) Massor med tummar Negativt: Svårt att komma på något, men det skulle vara att det är omständigt att bygga rutter.(hög inlärningströskel) Kraschar ofta.(mindre om man är erfaren) __________________________________________________ ______________ Trainz: Negativt och positivt: Tycker personligen att simulatorn är för mycket modelljärnväg (i.o.f inget fel i det), om man gillar den sortens spel. Dåligt tågljud, rälsljud. Kommer inte på mer, för jag har inte Trainz inlagt. Jag hade det första gången det kom och gillade grafiken. Men Auran pressar användarna på pengar hela tiden med nya versioner, detta gillar jag inte. Lite tummar __________________________________________________ ______________ RW2: Positivt: Otroligt snygg grafik. Flyter mycket bra på snabb dator. Finessen med att i drive-mod, direkt hoppa in i edit-mode är fantastisk. Detta gör att det blir otroligt lätt att ändra fel man ser under körning(typ träd i luft mm...)en tumme till Om man blir insatt i hur man bygger rutter, så tror jag detta är mycket enklare än i MSTS Mycket snygga modeller (lok mm), mer detaljer än i MSTS, klarar förmodligen fler polygoner. Realistisk körning. Kommer inte på mer positivt just nu... Negativt: Ganska fula distance mountains. Inga strålkastarljus, dåligt!!! Mycket som behöver rättas till, men det kommer säkert. Känns som framtidens sim Blir välldigt dyrt spel om man skall köpa alla addons Dåligt med gratis-material, men det kommer mer och mer. Tunnsått med Svenskt materiel, får hoppas det kommer mer (mängder) Så här i början ,innan en massa fel(buggar) fixats till får det bara tummar. __________________________________________________ ______________ Sammanfattning, så tycker jag för tillfället bäst om att köra RW2, mest för den otroliga grafiken Vad tycker ni andra?
Senast redigerad av Hawk den 2010-11-03 klockan 01:09. |
|