Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-23, 01:25   #1
pgn808
Member

Reg.datum: Nov 2001
Standard Varför hackar det fast jag har köpt värstingdator?

Jag har äntligen gått och förskaffat mig en 2,5 GHZ med 1 GB DDR-ram, samt G-force 4 TI4200- kort. Jag tänkte att nu skulle det bli grymt snabbt och fint, men nej då, det hackar lite då och då i alla fall. Visserligen har jag ökat alla parametrar till max, men det är som att datorn har svårt att ladda fram landskapet medans jag kör. FPM'en kan ligga på 60, men ändå så hackar det. Fastän jag kör i hög upplösning, så är grafiken på rälsen värdelöst och alla andra objekt har liksom vassa kanter. Jag prövade att byta lite drivrutiner, men det blir ingen skillnad.

Jag har även den här nya hårddisken från Western som har 8 MB cache, så den är nästan lika snabb som en SCSI-disk.

Jag skulle bli jätteglad om någon skulle kunna göra en lista på hur man optimerar MSTS till att bli perfekt för en snabb dator.

MVH Patrik.

pgn808 besöker inte forumet just nu  

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Varför hackar det?! stefan_o MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 9 2004-01-09 20:14
Varför hackar det i MSTS!?(har en raildriver nu!) Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-12-12 21:36

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44.