![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Detta blir en lite udda tråd i detta forum eftersom jag inte har börjat bygga banan ännu utan vill pressentera en ide.
Tanken är inte att bygga en bana bara för mig utan en bana som kan vara standardbana för att köra multiplayer på svenska i Trainz något jag tror skulle kunna bli riktigt kul. Jag planerar att försöka bygga en svensk bana till Trainz som skall vara användbar för oss alla. Ramarna kommer att se ut ungefär så här. - Byggd för att fungera bra i multiplayer, hur den nu kommer att se ut. - 4-6 stationer längs en SJ linje någonstans i sveriges inland. (Tidtabellsbunden trafik). - Anslutande smalspårsbana löst baserad på Bosjöbanan men något moderniserad. (High chaparall, fri körning). - Några industrier med egna spårnät (För de som gillar växling). - Realistiska godsflöden. - Tidsmässigt någonstans 60-70 tal. - Om lämpliga object saknas så bygger jag/vi dem då får det hellre ta lite längre tid. - Alla object ifrån DLS, för att möjliggöra multiplayer och underlätta nedladdning. Det kommer naturligtvis att bli ett problem att bara ha material ifrån DLS, men det får man väll lösa genom en kombination av försiktig övertalning och att skapa de object som inte finns där folk inte vill ladda upp, men den diskussionen tycker jag att vi han ta här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28375
![]() |