![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Det har förekommit viss oro om huruvida man skulle hinna lasta alla timmervagnarna som har kommit i trafik och få iväg dem före hjulafton så att personalen kan gå på ordentlig Julledighet.
Från verkstaden kommer nu lungande besked, man har färdigställt ett antal hjullastare med höglyftsagregat, och så länge inte lastspåret har kontaktledning bör lastning och lossning nu gå i ett nafs. Tänk på att detta på sin tid var ganska stora och dyra maskiner. Det är alltså inte något man hittar på en lastplats i skogen utan på timmerterminaler där omlastning sker mellan bil och järnväg eller på pappersbrukens och sågverkens virkesmottagningar.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |