![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Texturens storlek går att ändra utan att det påverkar modellen.
Jag är dock tveksam till att göra den så stor som 1024 av prestandaskäl. Träd gör det ju inget dessutom om de är lite suddiga i kanten. Alphakanalen ska ett någorlunda bra ritprogram klara av. tga-filen är ett standard bildformat med alphakanal. Jag använder RwAceTool sedan för att konvertera den till ace-format. Jag vet inte om TgaTool klarar RS/RW ace-filer? Vilket fall skulle jag rekommendera skaffa ett ritprogram som klarar tga-filer då det blir så mycket lättare än om man ska kladda med alphakanalen separat. Finns flera gratisprogram som klarar tga-filer, själv använder jag Gimp. /æ |
![]() |
![]() |