| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Apr 2004 
				Ort: Lom - Norway 
				
				
					Inlägg: 1 272
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja, det går att lösa detta problem delvis, på ditt sätt. Men det är inte någonting som man gör på en kafferast. 
		
		
		
		
		
		
			Jag känner mig inte motiverad att undersöka detta vidare, då mitt svenska signalsystem redan har hantering av vägskydd inbyggd. Fördelarna med mitt system är bl.a. att det inte krävs någon logikenhet, inte några fasta spårledningar, och att v-signalerna inte delar blocksträckor. Ringsträckan är inställbar och bryts vid växlar och signaler som visar stopp. Man kan också ha olika längd (i meter) på ringsträckan beroende på vilken tågväg som är lagd. Själva vägspårledningen bestäms av v-signalernas (master) placering. 
				__________________ 
		
		
		
		
	svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |