Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-23, 19:53   #14
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Modelleringsbiten börjar nå sitt slut, medan jag väntar på bättre tider (= vår, = dags att rulla ut förebilden så att den kan fotograferas av Mazz för texturförlagor) så har jag börjat det tråkiga arbetet att UV-mappa modellen. På bilden ser ni hur långt jag kommit. Allt det gråa och svarta är mappat och en ambient occlusiontextur är pålagd, som jag sedan kan komma att använda för att få fram skuggor i texturen tydligare, särskilt på ställen där kameran inte når. Allt det vita är kvar... Dessutom är hjulen separerade, de ska jag animera, jag har teoretiskt lyckats att animera kolvrörelsen och slidrörelsen fram till tärningsstången. Sedan skall det bara fungera i praktiken...

__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009