![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Då gör jag ett inlägg först med en massa fakta:
Järnvägsfakta Tabell om kurvradier: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11519 Lutning i höjdled - http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9580 Hur man ska namnge signaler rätt - http://ida8iext.banverket.se/bvdok_e...5-993697196452 Kom ihåg att alla inte kan lika mycket som dig, så även de mest solklara saker såsom att signaler ska försöka placeras till vänster på singelspår, och på utsidan av spåret vid dubbelspår exempelivs. Även den minsta faktan kommer någon bli glad över. Har läst på någon sida, någonstans, att lutningar under en visst antal promile ej märks ut, stämmer det, vad är då gränsen?
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |