|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-03-29, 21:47 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
Min första rutt! (Skogsbana)
Nu har även jag gett mig in på simulatorbyggandet! Efter att äntligen ha fått veta hur man tar screenshoots, så tänkte jag dela med mig av bygget här.
Banan planeras att bli 2 - 3 mil lång (beroende på ork), och är påhittad. Men jag har tagit mycket inspiration från sträckan Mora - Orsa. Säg gärna vad ni tycker! Bangården som har två spår spår för passageratågen, och en bangård för godstågen som banan är till för. Efter bron över älven viker banan av till vänster. Nu ser ni ändpunkten på linjen, dit har jag kommit, och banan är uppskattningsvis runt 6000 meter lång hittills. Ska finslipa detaljerna lite och sedan fortsätta på rutten.