Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-27, 08:18   #1
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Noobfråga, var bygger man?

Jag är en idiot tror jag. jag sitter och leker med TS12 och använder DEM-data från Filipstad till kristinehamn som jag mergat ihop. Jag har nu lagt räls från Filipstad till kristinehamn utan mellanliggande stationer. Nu har jag troligen gjort bort mig för jag sparar lite olika.

- Jag har en rutt som jag kallar Värmland 1. i den ruttan har jag tre olika sessioner som jag kallat för Värmland 1, Värmland 2 och värmland 3 beroende på hur långt jag kommit. jag har då experimenterat med maxlutningar på 15 promille som inte blev så bra så jag tänkte att jag kunde 'gå tillbaks' till en av de äldre sparade filerna om det blev fel.

När det var dags att börja med stationerna så sparade jag Rutten Värmland 1 som rutten Värmland 2 och började med en ny session som jag då kallade igen för Värmland 1 (krångligt jag vet). Jag tog mig fram till Filipstad och började med stationen med växlar och annat roligt.
Efter ett tag så ville jag göra Daglösen istället och laddade in rutten Värmland 2 och sparade som session Värmland 2. Det skulle jag naturligtvis inte gjort för nu så är inte Filipstad med längre då den sparades som en session.

Nu är bara frågan, hur bygger ni? Gör ni allt byggande i Rutten och bara körningar med utläggning av lok och annat i Session?

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:40.