![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
När vi började titta på de svenska signalerna så svamlade jag lite om ett ställverksscript som jag hade använt en gång i tiden men inte kunde hitta någon länk till. Nu har jag hittat länken: http://rapidshare.com/files/11172625...onTraduite.rar
Kul för att se vad som går och göra och kan kanske ge ideer till version två av användargränssnitt till våran svenska tågklarerare. Det är ganska smidigt att använda när man väl har lagt upp alla object och tågvägar. Dock verkar det saknas fungerande nödutlösning av tågvägar. Tyvärr är den manual som medföljer på franska, även om jag för mig att det är en tysk kille som har skrivit själva scripten ![]() Det är alltså ett ställverk för trainz där man bygger upp en separat schematisk spårplan och sedan med hjälp av den kan styra växlar och lägga tågvägar som då låser alla växlar i tågvägen och även styr signaler till rätt signalbilder. Allt detta måste dock fördefinieras i surveior. Det finns även möjlighet att grafiskt på spårplanen se vilka triggers/spårledningar som är belagda.
![]() |