|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-10-10, 00:04 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Bangårdsbelysning
Mja duttar på med mina objekt, var tänkt att spara ihop till ett paket med lite tunnlar samtidigt som dessa lyktor men stötte på patrull när det kom till att länka ljusen till tunnelbelysningen i tunneln(bugg eller begränsing vad vet jag? :/) så det får vänta tills något senare tillfälle. Här är iaf några lyktor...
Klippt från Read-me filen. Installation: Installera yardlights.rwp med hjälp av Railworks Package Manager. I World Editor Markeras Haglund/Lights_SE i "object-set" filtret för att aktivera objekten i din rutt. Objekt: Objekten hittas under "Track infrastructure" SE_yardlight_new_1 - Natriumfärgad belysning i en modern armatur SE_yardlight_old_1 - Vit belysning i en äldre variant av armatur SE_yardlight_old_2 - Natriumfärgad belysning i en äldre variant av armatur Ovanstående objekt har alla en variant med suffix (no_shadows) för belysning som inte kastar skuggor. Anmärkningar: Var försiktig med att placera ut massor av de varianter som kastar skuggor för de påverkar prestandan på rutten avsevärt. Försök mixa en lampa som kastar skuggor med flera av de som inte kastar skuggor i någon form av skiftmodell(se exempel nedan) för de utan skuggor påverkar prestandan i mycket mindre grad. Exempel: x=lampa som kastar skugga o=lampa som inte kastar skuggor För en rad med bryggor(typiskt stations/bangårdsområde)
Det är lite pillrigt att placera ut dessa men med lite tålamod så ska det väl lösa sig. Lycka till!
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|