|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-10-11, 21:43 | #11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Taket ser bättre ut nu, använder du sedan smoothing groups på de ytor som ska vara rundade blir det toppen.
Polygoner är som sagt de trianglar och fyrkantsytor som modellen består av. Lägger du till fler vertex (punkter) så lägger du ju samtidigt till fler ytor eftersom ytorna byggs upp av förbundna punkter. Det andra säger om texturen är också värt att lyssna på, lägg ingen större möda på den innan du är nöjd med själva formen. Man kan gärna använda en solid färg till att börja med för då är det lättare att bara titta på formen utan linjer i texturen som kan förvirra. När sedan formen känns bra kan man mappa upp texturer och skapa dom. /æ |