|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-01-07, 14:06 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Uppdaterat ljud till Rc-lok
Jag har haft det här färdigt jättelänge och har fått tillstånd att släppa det, har dock aldrig blivit av. Fören nu. Uppdaterat ljud till Rc-lok, med ett antal förbättringar mot tidigare version:
Manuell kontroll av motorfläktarna, slås på och av med knapp "V". Bättre bromsljud. Bättre tryckluftsljud. Bättre motorljud. Bara packa upp filen och ersätt orginalen som ligger i Rc-lokens sound-mapp. Om ert Rc-lok använder sms-filer med ett annat namn en mina, får ni döpa om mina sms-filer så att de får samma namn som era gamla. Se bara till att Rc_cab.sms och Rc_eng.sms ersätter "ertljud_cab.sms" respektive "ertljud_eng.sms" och inte tvärt om. Skriv gärna vad ni tycker när ni har testat! OBS: Motorfläktsljudet är inte äkta. Det är faktiskt min köksfläkt som jag har spelat in, i brist på eget lok. Men det är relativt likt iaf... Sound.zip 20.0 MB www.megaupload.com/?d=O920C1L0