Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-10, 19:52   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

1. Håll in ctrl- eller shift tangenten medans du höjer och sänker så ökar du finkänsligheten.

2. Du har TS2009 3.1(Trainz-Version) SP2 (Servicepack) 40040 (Build). I Svenolovs lista kan du se alla builder och SP som finns för TS2009, vilket är upp till Version 3.3, SP4, två servicepacks över ditt. Hurvida du bör/inte bör uppgradera får någon annan uttala sig om, jag har ingen koll på TS2009, men jag tror inte att det skall vara någon fara att hoppa upp ett steg, sedan minns jag inte om Compabilitymode (den funktionen som gör att äldre material fungerar) ryker vid högre SP:s. Du får rådfråga TS2009-användarna.

3. Mina exempelbanor är byggda i TS2010, som stödjer layers, vilket inte den tidigare TS2009 gör. Detta göra att de banorna inte kan öppnas i TS2009, tyvärr, och jag kan inte göra något åt den saken, om ingen med både TS2010 och TS2009 kan handgöra en kopia av banan i TS2009 och spara och lägga upp. Men, det kan vara så att layerfunktionen läggs till i någon av de senare SP:na för TS2009, men det får någon annan svara närmare på som sagt. Dock så fungerar resten av systemet fintfint från och med version 3.1, alltså den du har nu.

4. Det skulle det kunna ha med att göra, men jag är lite tvekande till det. Ett rakt svar skulle jag kunna ge dig om du går in i CM och markerar de felande delarna, högerklickar på dem och väljer View Errors and Warnings och kollar om något fel dyker upp ofta. Det kan troligtvis fixas rätt enkelt, men när det är så pass nytt material, så är det säkert som du säger, det försvinner med en högre build och troligen reagerar CM bara på Trainz-build-taggen, att den är 3.2 istället för 3.1 som du har.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:59.