Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-15, 18:07   #1
emges
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard Signaler v4

Signalerna är nu uppe i version 4. Bland nyheterna är försignal och förvarningsignal för vägskydd. Försignalen visar gult vid kör vänta stopp och vitt vid kör vänta kör. Den är inte blockdelande men däremot ser den ändå ut att reagera på om sträckan är upptagen. AI-tågen verkar dock kunna hantera den rätt. Förvarningssignalen för övergång visar alltid fast gult sken. Alla signaler har nu dessutom en version för placering på högersidan av spåret. Dom placeras där för högerspåret vid dubbelspår eller om sikten är bättre till höger sida än vänster sida. Generellt sett skall dock alltid signaler placeras på vänster sida på enkelspår.

<center></center>

Alla svenska signaler finns i princip färdiga nu. Dock tycker jag inte det är någon idé att släppa 4 och 5-lampors då dom ännu inte tillför någon funktion till spelet. Yardmaster kommer sannolikt att innehålla de flesta svenska funktioner plus förhoppningsvis mer därtill. Jag har även experimenterat med signaler som visar kör 40 vid växling in på sidospår. En funktion som finns redan nu. Tyvärr visar den fel om det finns ytterligare växlar inne på sidospåret. Något som ju inte är helt ovanligt. Jag belutade mig därför för att släppa denna nerbantade men fungerande version i väntan på Yardmaster eller en patch.

Till sist ligger växelställen numera i ett separat paket. Klotväxeln har fått en version för respektive sida. Placeringen skall vara sån att den röda halvan av klotet skall vara uppåt då tågvägen går mot sidospåret. Man kan behöva byta sida på dom innan det blir rätt men alla varianter är möjliga nu.

<center>

http://msts.e-buzz.net/stw/</center>

/Mats
emges besöker inte forumet just nu  

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med signaler som visar rött. Robban.y MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-08-01 14:18
Nån som byggt svenska signaler? Pelle E 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 4 2003-03-21 13:58
Placering av signaler utmed en rjutt findell Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 6 2003-02-26 08:28
Svenska signaler? Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 0 2002-07-09 23:54

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.