Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-21, 18:26   #1
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard Roslagsbanan

Efter att ha kollat igenom lite hyttfilmer så tog jag mig en funderar på om det vore en idé att ge sig in på att bygga en fullständig Roslagsbana så som den ser ut idag.

Roslagsbanan skulle vara bra för mig att bygga eftersom jag själv åker den lite då och då och har ett hum om omgivningarna. Dessutom har Kristian filmat hela Näsbyparklinjen samt en större del av Kårstalinjen. Dock saknar jag filmmaterial från Roslags Näsby - Österskär.

Dock finns det ju problem med denna linje.
1. Den är smalspårig. Ska jag då bygga den med de smalspår som finns, eller finns det någon 3D-byggare som kan tänka sig att bygga spår som jag kan använda?
2. Det finns ingen X10p till TS2012. Skulle någon duktig 3D-konstruktör (liten hint till Marcus, Basse & KMW (ev. även till newS?)) då kunna bygga ett fint X10p i mån av tid?

Om det nu blev bestämt att någon bygger ett X10p så blir jag tvungen att bygga i smalspår som passar.

Men detta kan ju då bli ett projekt som flera på forumet är inblandade i. Dvs. jag bygger (dock bygger jag på känsla och inte DEM-data. Så 100% verklig blir den inte, men jag försöker göra den så lik som möjligt), någon bygger ett tåg och så ev. någon kan snickra ihop lite små stationshus/liknande byggnader som kan behövas till stationerna.

Vad tror ni, kan detta bli något? Hojta till om du kan och vill hjälpa till med något. Jag börjar inte bygga för än jag hört lite åsikter om jag ska bygga smal/normalspår och om någon kan fixa ett tåg. På detta sätt kan vi få iaf en verklighetstrogen bana till TS12, som är mycket trevlig att köra omkring på.

Så vad säger ni?
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:29.