![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag har snubblat på någon eländig bugg där trainz 2012 gör att bilarna inte startar igen då de har stannat vid en järnvägsövergång, dock bara om de kör på vissa vägar. Problemet verkar handla om äldre vägar, vissa som helt är byggda eftermodern standard verkar fungera. Tyvärr hjälper det inte heller att ful uppgradera en väg till stitched-mesh tror jag det heter fast med bara en LOD, problemet verkar följa med ändå.
Nu håller jag på att hämta ner trainz2009 igen ifrån auran och funderar kraftigt på att uppgradera till en version releasad innan de stora omvälvningarna som började i 2010. Det borde vara den bästa versionen där man kan blanda stitched-mesh spår med alpha blending vegitation. Dessutom har jag ett minne av att den med SP4 faktiskt var stabil och fungerade ganska bra. Det skall bli interesant att se vad man kan göra med den på en modern maskin. Mest av allt längtar jag dock efter att Trainz kommer ut på andra sidan väggen, blir av med lite buggar och att det tas fram content som fungerar med de nya versionerna av spelet. Men nu är jag less på att blöda och som man säger på utrikiska. On the bleading edge the users do the bleading.
![]() |