![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Spyfrog och jag har lärt oss den hårda vägen att inte lita på andra kreatörers assetar som ligger på DLS. Åtminstone inte för nyckelkomponenter som spår. Och DONJ behöver ganska mycket normalspår som korsar vår bana. Det normalspår vi använde försvann på något sätt och nu får vi lägga ut det på nytt, Buhhhu. (Det var inte något spår från vårt forum utan ett av McGuirel). Vad vi har kvar är de gråa prickstreckade linjerna som säger "missing KUID" och såvitt jag kan klura ut så går det inte att avända någon replace funktion då. Så när vi nu gör om DONJ;s spår till modern stiched track i två versioner (med och utan bank under banvallen) så tänkte vi göra likadant med de normalspår vi behöver. Det vi vill eftersträva är normalt SJ spår ca 1930 så som det skulle ha sett ut på norra stambanan och ostkustbanan. Jag har försökt bygga ett spikat spår med rätt slipers dimentioner och avstånd och 30 kg/m spårprofil. Men nu behöver vi era kritiska ögon. Vad ser fel ut. Gruset, spikarna färger, ja vad bör vi förbättra?
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-04-13 klockan 21:50. |
![]() |
![]() |