|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-01-22, 11:55 | #1 |
Senior Member
|
Svensk MultiPack
Tjena!
Detta riktar sig i första hand till de som byggt 3d modeller eller målat om andras... Jag håller på att skissa på en svensk multipack med allt rullande som idag finns på e-buzz och lite överraskningar. Anledningen till att jag har tagit tag i detta nu är att jag ominstallerade MSTS och fick nästan tuppjuck när jag skulle lägga in alla lok, vagnar och ommålningar igen. Tanken är att det blir ett antal cab filer och ett installationsprogram där man väljer in vilka loka och vagnar man vill ha installerade. Detta kommer innebära att jag måste lägga om lite mappar, det är så j****a många mappar som finns för samma lok i olika ommålningar, med samma cab, ta rc som exempel, och i detta finns idag inget system... Detta har en liten nackdel, man måste bygga om alla consist filer på ett eller annat sätt. Det ena är att man skickar med nya con filer med nya pekare till loken eller så bygger man ett litet program som gör jobbet, vad tycker ni? Sen är det också en fråga om tillstånd, hur ställer sig ägarna till objekten och målarna sig till att allt material publiceras "en gång till"? Självklart kommer alla lok och vagnar ha med readme fil i så fall... HP |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dygtig Svensk rutebygger søges | Erich | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2004-10-07 10:10 |
Svensk version av MSTS är snart här. (Bilder) | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 29 | 2003-01-11 16:30 |
Bilder på påbörjad svensk bana. | RapidHO | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2002-12-12 19:27 |
Svensk Buss | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-11-05 17:37 |
Svensk Tågsimulator | Jocke | Off-topic | 4 | 2002-08-26 23:19 |