Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-10, 10:34   #26
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Framgång till slut!

Nej det var ingen explosion utan bara jag som jagade fel.

Nu till slut är alla detaljer på plats och jag kan gå vidare med boggies.

Hm. jag inser at jag kanske inte kan göra som jag tänkt och ha en rörlig främre boggie för STL systemet är ju anpassat för at ha koppel och luftslangar på lokets asset och inte framboggien.
Bjornl,
Borde man inte kunna lägga a.koppela i boggin som a.r.main/a.koppela och anropa koppel och luftslangar ifrån boggins config. Värt att testa!?

/edit/
Om du gör fast framboggi så blir det ju bara en halvMallet och det vore ju väldigt synd!? Så jag gjorde lite experiment med en nedlagd Z65 (se bilder).
Jag flyttade a.koppela till framboggin enl. ovan och lade den 5m framför boggicentrum, sedan flyttade jag koppel och luftslangar från lokets config till framboggins,
kopierade skriptet och ändrade till Class Bogey, men animationerna fungerar inte för detta har nog inte Svenolov implementerat i sitt skript för bogey. Jag vet inte om Svenolov har tid med detta men
en MsBogey -class skulle ju vara önskvärt för just Malletmaskiner men även till mina motorvagnar för då skulle koppel och slangar hamna rätt.

Jag skickar det jag gjort med Z65 till dig och Svenolov så får vi se vad framtiden bär i sitt sköte !?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120710_0001.jpg (131.9 KB, 194 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120710_0003.jpg (155.4 KB, 193 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120710_0004.jpg (244.7 KB, 199 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2012-07-10 klockan 11:48. Anledning: Experiment
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:43.