![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Nu kommer dom, dvs. Malletfrågorna. Jag använder just nu No 2 Upland för att förbereda tekniker jag skall ha på malleterna. Den första är LOD (Level of detail) för det kommer Malleten absolut att behöva. Jag har gjort en version av Upland med två LOD nivåer och allt fungerar fint... utom en grej. Det hänger ihop med STL scriptsystemt (tror jag.. kanske?) STL funktionaliteten fungerar fint med LOD uton en sak som har slutat att fungera som det skall för mig och jag kan inte begripa varför. Det är byte av riktning på slutljus i CAB mode. Jag hoppar in i hytten och trycker Alt+C och färdrikningen ändras. Som framgår av bilderan beter sig den röda coronan som den skall och hoppar mellan ändarna på rätt sätt. Men meshen för det röda slutljuset gör inte som det skall utan den visas i båda ändar hela tiden??? varför fungerar det ena men inte det andra det är det som jag blir förvirrad över. ==Configen i valda delar=== username "DONJ No 2 Upland Anglok" engine 1 fonts 1 light 1 nightmode "lamp" light_color 233,233,100 mass 16970 enginespec <kuid2:564419:1104:1> enginesound <kuid:564419:1067> hornsound <kuid:564419:1182> interior <kuid:564419:1164> category-class "AS" description " bla bla bla" kind "traincar" author "Bjorn Lindell" contact-email "bjorn.lindell@uvfk.org" license "Free for noncommercial use" category-region "SE" category-era "1880s;1890s;1900s;1910;1920s;1930s" high_beam_value 1,0.5 low_beam_value 1.5,0.75 use-coupler-sounds 1 real-engine 1 trainz-build 3.1 max-coupler-gap 0.005 script "n5.gs" class "N5" mesh-table { default { mesh "body.lm" auto-create 1 animation-loop-speed 1 effects { textures { kind "texture-replacement" texture "DONJ No 5 texture.texture" } a_backlight_red { kind "attachment" att "a.bakljusfram" default-mesh <kuid2:564419:1272:1> } b_backlight_red { kind "attachment" att "a.bakljusbak" default-mesh <kuid2:564419:1272:1> } a_slutljus_0 { kind "corona" att "a.bakljusfram" directional 1 object-size 0.08 texture-kuid <kuid2:564419:1273:1> } b_slutljus_0 { kind "corona" att "a.bakljusbak" directional 1 object-size 0.08 texture-kuid <kuid2:564419:1273:1> } driver { kind "attachment" att "a.driver" default-mesh <kuid2:564419:1271:1> } } } a_koppel { mesh-asset <kuid:67375:100437> mesh "koppel_up.im" anim "koppel_up.kin" att "a.koppela" auto-create 1 att-parent "default" } b_koppel { mesh-asset <kuid:67375:100437> mesh "koppel_up.im" anim "koppel_up.kin" att "a.koppelb" auto-create 1 att-parent "default" } a_luft_0 { mesh-asset <kuid:67375:100437> mesh "luft_0_anim.im" anim "luft_0_anim.kin" att "a.koppela" auto-create 1 att-parent "default" } a_luft_1 { mesh-asset <kuid:67375:100437> mesh "luft_1_anim.im" anim "luft_1_anim.kin" att "a.koppela" auto-create 1 att-parent "default" } b_luft_0 { mesh-asset <kuid:67375:100437> mesh "luft_0_anim.im" anim "luft_0_anim.kin" att "a.koppelb" auto-create 1 att-parent "default" } b_luft_1 { mesh-asset <kuid:67375:100437> mesh "luft_1_anim.im" anim "luft_1_anim.kin" att "a.koppelb" auto-create 1 att-parent "default" } shadow { mesh "shadow/DONJ_No2_lok_shadow.im" } } queues { load-coal { size 340 initial-count 200 product-kuid <kuid:44179:60013> } load-water { size 1200 initial-count 900 product-kuid <kuid:-3:10004> } } allt om smoke borttaget thumbnails { 0 { image "screenshot.jpg" width 240 height 180 } 1 { image "icon.jpg" width 128 height 64 } } bogeys { 0 { bogey <kuid2:564419:1141:1> reversed 0 } 1 { bogey <kuid2:564419:1140:1> reversed 0 } } script-include-table { mscommonsource <kuid:177292:209000> } extensions { } kuid-table { lopbogey <kuid2:564419:1140:1> drivbogey <kuid2:564419:1141:1> backlight_red <kuid2:564419:1272:1> corona_red <kuid2:564419:1273:1> enginespec <kuid2:564419:1104:1> enginesound <kuid:564419:1067> 0 <kuid:-3:10191> 1 <kuid2:564419:1271:1> stl_koppel <kuid:67375:100437> texture_asset <kuid:564419:1276> mstrainmonitor <kuid:177292:204091> mscommonsource <kuid:177292:209000> } kuid <kuid2:564419:1142:1>
__________________
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-07-10 klockan 15:05. |
![]() |
![]() |