Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-01, 22:08   #28
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jodå, den höga lyktplaceringen har nog att göra med växling av tomma överföringsvagnar??? Tror jag!

Tyvärr kan man inte ha lyktorna valbara eftersom a-light# måste sitta på defaultmeshen (=gammal Auran-skit). En sak till som inte går är att ha valbara boggier (891 och 1067) (också = urgammal Auran-skit) .

Allt detta skulle vara möjligt att skripta om man gör defaultmeshen med en animation och a.light" och a.bog# som "animated attachmentpoints".
Jag kan göra det men vem skall skripta det

Men så långt har vi inte kommit ännu
Hej! Noterade att jag hade en vagn i spelet idag, "VR Ballast plough", som har ändringsbara boggier!! Om du har möjlighet, kanske du kan kolla in hur dem har gjort där? Har för mig den finns på DLS, om inte, kan jag skicka den till dig Lennart. Hoppas det går bra med lokomotorn! Ska bli kul att köra den
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009