![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Vill du att ditt eget, spelarens, tåg ska bli förbigånget använder du dig av så kallade "double reverse points". Det innebär att du tar in in tågväg på sidospår, och sedan gör en reverse point före utfartssignalen, och sen ytterligare en precis brevid, så att paten går vidare med en minimal sträcka av riktningsbyte. Då kommer du att få stopp i signalen om det finns ett AI-tåg bakom som är lagt på huvudspåret.
Den andra metoden är som sagt att använda ett lok av någon typ, och det är främst den metod jag använder. Jag använder dock ett fullständigt osynligt och ljudlöst lok (finns att hämta på flera sidor). Tillsammans med en waiting point får man mycket exakta stopptider med dessa. ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |