|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-09-16, 20:23 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
BJ Y3 och tillika SJ S5 ...
... kommer nu:
Denna tråd för Info och Eftersnack: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34507 J-lokshytten här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%203.12.b4.cdp Resten finns nedan och i nästa post kommer SJ S5 ! Bj hade 22 st Y3or varav många ombalanserades till högre axellast och fick då litt Y3t (efter 1948 SJ S7). Jag har valt att göra BJ nr 87 som sen blev SJ S5 nr 1888. Loken har eget motorljud som fungerar bra i DCC-mode men i CAB-mode får man hoppa utochin i hytten och ljudet blir svagt (TUE =Trainz Uncorrected Errors ). All funktionalitet som ljus- och hyttväxling finns, liksom reglagen i hytten. Jag rekommenderar att ni sätter in Ekans "aaa lokis 1" som iallafall rör sig, men väldigt "flegmatiskt" (sätt upp animation-loop-speed till 2 ) Plogar, vedskyl och domkrafter är valbara i Propertyrutan, liksom om man vill ha dörrar och fönster öppna (när man angör en station med passagerarstöd öppnas dörrar och fönster mot perrongen - s.k. ensidig vädring - och stängs efter 30 sekunder) Alltså full STL-standard
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn |
|
Taggar |
bj_sj, y3_s5, ånglok |
|
|