|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-10-27, 12:17 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
|
Välja 3D-program
Hej
Jag håller på och lär mig 3D-design och har framförallt ambitionen att göra Scenery Objects (hus, spårnära detaljer, broar etc.). Jag kommer att vilja göra enkla animationer men kommer säkerligen inte att börja göra rullande materiel. Jag har också en del tidigare erfarenhet av att jobba i gmax. Jag jobbar nu i 3D-Crafter Pro. Men jag har sett att flera av er använder 3 DS Max så jag tänkte om ni vill dela med er av era erfarenheter av programmen. Jag har några frågor: 1) Vad är största begränsningarna i 3DC jfrt med 3DSMax. När "växer man ur" 3DC när man blir mera avancerad i 3D-design. 2) Skulle ni rekommendera att gå över till 3DSMax direkt när man är relativt nybörjare eller tror ni man har nytta av det man lärt sig i 3DC om man senare vill gå över till 3DSMax. Eller måste man lära om i stora delar om man väljer att gå över till 3DSMax. 3) 3DSMax är ju inte billigt direkt. Hur har ni löst licensfrågan? Studentlicens? Tidigare billigare versioner? Tacksam för alla råd och tips StenS |
|