![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Vet inte hur mycket ni har testat de nya ångmaskinerna Ver3.1 för
S, S1 och samtliga G lok och då under långkörning. Jag har gjort det och märkte att ångan började ta slut. Varför? Först förstod jag ingenting men plötsligt så kom allt på plats: Coal level!! Se bifogad bild och röd inrutade. Trodde i min enfald att detta bara angav kolmängden i tendern, men det definierade istället kolmängden i fyrboxen. Under allt elände så fungerade dessutom inte kolskyffling i mina hytter. Nu är det tillrättat och fungerar som så att ni öppnar/stänger luckan till fyren med 1 på NumPad. Skyfflar in kol i fyren med SPACE tangenten. Alltså: Öppna fyrbox luckan med NumPad 1 Skyffla in kol med SPACE Stäng med NumPad 1. Observera också: Försök undvika att nå vattenmängden 100% och att fortsätta pumpa in vatten. Åtminstone leder detta till lite konstigheter för mig i lok uppförandet. Om kolmängden når 100% så ökas den gladeligen till 101% osv om ni fortsätter skyffla in kol?????!!!!! |
![]() |
![]() |