![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Under årens lopp har jag samlat på mej absolut för många objekt (Shapes) i min under byggnad varande rutt (SWJ).
Finns det något program som kan göra följande: 1. Kolla World-filerna och lista alla Shapes som förekommer där (gärna även med tillhörande texturer). 2. Kolla mot .ref-filen om allt finns med där. 3. Sortera ut de Shapes-filer som inte (ännu) är använda i rutten. 4. Lägga dem plus tillhörande texturer i ett backup-bibliotek. 5. Ta bort hänvisningarna i .ref-filen. 6. Möjligen skulle man också kunna se till att .ref-filen rensas från dubbletter etc. Jag har inte sett något sådant program och jag kan inte programmera själv annars inbillar jag mig att uppgiften inte är speciellt svår att åstadkomma för "rätt" man.