![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Kort svar på ditt senaste påstående är JA
![]() Jag göra alla mina texturer i .png och använder dem i max (och för att de kan konverteras av RWacetool och de innehåller en alphakanal). När man sedan exporterar till RW, kommer RW endast leta efter namnet. Efter du exporterat din modell till .igs via max, konverterar du dina texturfiler. Obs, de måste ligga på samma plats som sökvägen till texturerna i max och heta samma sak. Såhär gör jag ![]() Tilldelade texturen nosdetaljer4.png till modellen och exporterar. Direkt därefter öppnar jag rwacetool och konverterar nosdetaljer4.png till nosdetaljer4.ace. Nu måste jag exportera/updatera blueprintet för att få allt att synas i spelet. Öppnar modellens blueprint och trycker f7, tar typ en femton sekunder eller så. Du kan se i utskriften att dina texturer uppdateras! Prova ladda tåget i RW (man måste inte starta om RW för att det skall gälla, räcker med att låta det vara i huvudmenyn och sedan ladda om kartan). Hoppas det är till hjälp!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |