![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 818
|
![]()
Till slut har jag fått tid att provköra senaste versionen av Trollhättan och det är verkligen ett imponerande bygge! Ser verkligen fram emot att kunna köra på en längre sammanhängande sträcka med omgivande landskap.
![]() ![]() Jag har gjort lite observationer: 1. Vägskydden: Kul att se att dom verkar funka även på "krångliga" ställen med flera spår osv. Jag märkte att dom flesta saknar orienteringstavla. Vissa har orienteringstavla med en sifferskylt som jag antar är avstånd i meter till korsningen. Såna skyltar har jag aldrig sett i verkligheten men det kanske förekommer? Flera vägkorsningar har ljussignal bara på ena (högra) sidan om vägen. I verkligheten sitter det nästan alltid signaler på båda sidor. Här t.ex: https://www.google.se/maps/@58.36660...4jMg!2e0?hl=sv 2. Det finns stora skogar med en gran som om jag minns rätt heter "Tree Fir Near". Den är ganska detaljerad och alltså tänkt att stå nära spåret. Om du har en stor skog är det nog bättre att använda träd som är tänkta att visas på medelavstånd. 3. Nu är jag ingen expert på området men så vitt jag förstår ska orienteringstavla för huvudsignal normalt sitta ca 1 km före signalen och samma gäller för orienteringstavla för lägre hastighet som sitter 1 km före hastighetsbegränsningen. I rutten hittar jag en del tavlor på avstånd om 1,5 km eller mer. Det kanske är rätt men jag tänkte att jag skulle nämna det i alla fall. ![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|