![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
En liten fråga bara till dom lokförarna som finns på detta forum.
Hur bromsar ni tåg i verkliga livet? Vad finns det för skillnader på bromsning mellan passagerartåg och godståg? Antar att man måste ta det lugnare med passagerartåg så att inte folk flyger och far men samtidigt så är ju lasten i godståg också ömtålig många gånger. I MSTS när jag kommer till en station så kan jag bromsa upp till "continous service" och sedan släppa bromsen när jag ser att jag får stopp innan plattformen för att sedan bromsa försiktigt på nytt så att jag gör ett fint stopp så att alla vagnarna får plats. Det här med att bromsa rätt måste vara det absolut svåraste när det gäller att köra tåg. Förekommer det i verkliga livet att man bromsar full broms in på stationer eller blir det för kraftigt då? /Stefan |
![]() |
|