Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-09, 23:08   #11
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Nu har jag hållit på hela dagen och gått från .dst fil till .igs fil!!! Sen hur det ser ut i -igs filen, har jag inte en aning om... Sen har det där med texturen...

Fem program + 1 tillägg behövs:

TS Modeler V. 1.1
3D Crafter V. 9.3 "Free Edition".
Ayam V. 1.13 - Program av Randolf Schultz.
Blender V. 2.49 (måste vara den version, annars funkar inte tillägget).
Blender IA/IGS exporter V. 2.1.71 - Tillägg till Blender av HenningBR218.
Installerade Phyton v. 2.6.2 för Windows X86 (inga andra versioner fungerade med tillägget Blender IA/IGS exporter 2.1).

Alla program är fria.

Tågordning, hehe...
0.5 Installera Phyton.
1. TSM - spara som .dxt fil.
2. Importera .dxt filen i 3D Crafter.
3. Exportera i 3D Crafter som .rib fil till Ayam.
4. Exportera i Ayam som .dxf fil till Blender.
5. Exportera i Blender som .igs till RW.

Och inte en krona har jag lagt ut...

Jag undrar hur objektet ser ut i RW.......

//Wase
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TESTKUB1.jpg (99.7 KB, 115 visningar)
Filtyp: jpg konvertering.jpg (127.3 KB, 114 visningar)

Senast redigerad av wase den 2016-01-09 klockan 23:27.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009