Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-28, 19:08   #12
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Vi är några som håller på att uppdatera gamla godsaker så att de fungerar i Tane. Ett jobb som kommer att hålla på länge, Det jag hittills uppdaterat är väl ca. 5-6 GB. Min gratis Dropbox rymmer max 2 GB.
Dropbox är enligt mitt förmenande den klart bästa förvaringslådan på nätet, reklamfri och stabil, men skall man ladda upp mycket kostar det.
Bilden är från Dropbox sida och där kan ni se kostnader för olika alternativ.

Hade vi ett gemensamt Företagsabonnemang vore allt gott och väl, men någon måste ställa upp att administrera det och ta betalt för kostnaden.

Ca. 100 SEK per månad är ju inte mycket men vem vill ta på sig jobbet???

Idéer sökes!

EDIT:
Gjorde ett CDP-arkiv av alla 1428 Assets jag hittils knött in i TANE, med eller utan justeringar. Det blev ca. 2 GB.

Sedan klickade jag på List Dependencies och fångade in 1156 sådana som jag sparade som CDP-arkiv-Dependencies på ca 1.3 GB.

Hoppas ni förstår problematiken ???

TANE klarar sådana operationer utan problem, men var laddar man upp drösen???

END EDIT:
MediaFire tar ju 50 GB om jag inte minns fel.

Så hur blir det, om du skaffar en gmail-adress t.ex. lan tane@gmail.com och slänger upp grejerna där istället för i din Dropbox.

Kommer du upp i 50 GB, så tror jag att det bara är att skaffa en till gmail-adress och då t.ex. lan tane2@gmail.com

Men helst, så skulle nog alla vilja ha en hemsida. Där allt är uppdelat i olika kategorier. Som lok, passagerarvagnar, godsvagnar, byggnader, andra tillbehör m.m. med bilder på dom olika prylarna.

Själv har jag ingen aning om, hur man skapar en hemsida som skulle kunna fungera för detta ändamål.

Däremot så är jag villig att hjälpa till med sponsringen av en sådan hemsida, om någon kunnig person har lust att ta på sig detta.

Sen har vi ju Banbyggarna och där stod dörren fortfarande öppen för några veckor sedan, enligt Micke321.

Själv känner jag, att Banbyggarna känns mest rätt. Micke321 har hållt på så länge och vad jag förstår, så håller han på fortfarande. Om någon annan startar upp en hemsida, så kanske han tröttnar efter ett år eller ett halvår och då står vi kvar på ruta ett.

Så jag sponsrar gärna Banbyggarna med en slant för mer utrymme och uppladdning utav Tane och Trainz material där.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2016-02-28 klockan 19:10.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009