|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2016-06-14, 23:56 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
|
Det skall bli spännande att se ditt sim D-lok färdigt. Vad skrev du? 200 knyck? Jag gillar ju höghastighets tåg.
Jag körde newS Da med massa G vagnar på kroken mellan Trelleborg och Alvesta på min SS rutt och det tog ca: 6 timmar och jag gör aldrig om det. Haha. Med ditt D-lok tar det nog mindre än 3 timmar, Lol. Min svåger körde ett Da för 30 år sedan som varit inne på översyn och fått koppelstängerna balanserade av de gamla gubbarna som kunde sin sak. Det var en dröm sa han, aldrig tidigare hade han kört ett Da som gick så jämnt och fint som detta och aldrig senare iheller. Sb bygget är i nollan. Jag köpte en Sb etsplåt i nyutgåva av Johan och Svante Wikenstedt från Uppsala i förra veckan som jag scannade in och skalade upp i CorelDraw, printade ut på 200g papper och limmade fast på cellfoam. Skar sen ut bitarna och limmade ihop ställde det på D-Lokets chassie och tog en bild med PIKOs BR66 i förgrunden som är tänkt att vara drivet till den nya etsplåten. Jag beställde plåten den 27 maj 2016 av Johan och läste sen i häftet som Svenska JärnvägsKlubben givit ut Skriftserie NR 16 SB att SJ beställde 5 st Sb lok den 27 Maj 1916. Coolt tyckte jag, 100 år precis. Skånska Järnvägar hade en Sb 1307 som dom sålde till Danskarna men dom har en S1 kvar som jag blivit lovad att få följa med på loket till sommaren. Skulle behöva lite / mycket bilder som underlag för Sb. Får väl åka till Nora då? Har kollat att samtliga Romford hjul finns hos Slaters ca: 3000:- Meningen är att det skall bli ett mässing bygge till slut. Nu skall jag kolla hörnen i Inventor. // Gert@ |