![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Medan andra jublar över TANE suckar jag – djupt!
Gång efter annan drabbas jag av nålstick efter nålstick. Några exempel: Kilometerstolpar: Tog bort mina gamla eftersom kilometertalet försvunnit, Ersatte dom med STK;s nya . 37 stycken! Nu har siffrorna försvunnit igen. Detsamma gäller lutningsstolparna. Hållplats Nederstas namn försvann. Tog bort hållplatsen och lade in den igen. Andra stationsskyltar har drabbats. Arbetar jag med en station ersätts den plötsligt av en annan station en mil bort. Alltid samma station f ö. Har dessutom märkt att ModCat stolpar med kontaktledningar försvunnit på korta sträckor. I övrigt fungerar ModCat bra. Jag har bearbetat DEM-banan Nynäsbanan OLD som lyfts över från 2010 till Tane utan nålstick. Den nu aktuella är Nynäsbanan MOD som jag nog alseig blir klar med. Den översta bilden visar Nedersta hpl i Nynäsbanan MOD(senaste signaltekniken), den undre Nynäsbanan OLD (semaforer). Kan någon förklara det obegripliga för mig? Varför OLD OK, varför inte MOD? Nisse |
![]() |
![]() |