![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
I Gimp måste du välja export och sedan välja vilken filtyp du ska spara som, där ska .tga finnas. Ett tips är att du ställer in så att Utforskaren visare vilka filändelser du har, så kan du se att det blivit rätt.
![]() Se till .texture.txt-filen som du kopierat pekar ut rätt fil. Öppna den och ändra så den pekar på din nya tga-fil. Sedan måste du lägga till texuren i configen på texture-groupen så att loket/vagnen du målar om kan hitta den. I configen så ser det ut något sådanthär Kod:
... textures { 0 "g3_broms_1.texture" 1 "g3_broms_2.texture" 2 "g3_broms_3.texture" } string-table { texture_0 "SJ G3 24119" texture_1 "SJ G3 19718" texture_2 "SJ Gs 19895" texture_3 "SJ Gs 18787" } ... Sedan måste du lägga till en rad i string-tablen. Det är det inom citattecknen till höger som visas i propertyrutan som namn på texturen. Lägg till en rad här och ge din textur ett namn. Notera att det är en rad mer i string-tablen, detta beroende på att den första raden här syftar på default-texturen som ligger i vagnen/lokets asset. textures-tabellen innehåller bara de extra texturer som finns i texture-groupen.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |