|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-03-02, 13:07 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Payware eller Freeware?
Hej!
Då det börjat pratas om payware på detta forum, så skulle det vara roligt att höra vad alla tycker om det. Själv tycker jag inte om payware för att: Allt till slut kommer kosta pengar (får en pengar för sina modeller, vill nästa ha det o.s.v.). När pengar blandas in i något försvinner det som en gång var roligt (skapandet och att få dela med sig). Orättvist - Den som har bra ställt, kan köpa mer än den som har sämre ställt (ekonomiskt). Jag förstår mycket väl att den som gjort en fin modell och lagt ner åtskilliga timmar, vill ha lite betalt för den (men det slår orättvist och kan förstöra denna hobbie!). Se på Mazz och Hawk, hur många timmar har inte dom lagt ner på sina rutter? Och dom kan inte ta pengar för den tid det tagit (för att dom inte gjort objekten själv). Det är också orättvist! Visst kan jag betala en rimlig summa för en modell, men om jag gör det, uppmuntrar jag inte då till att "allt" ska bli payware? Sen det här med att den som gjort modellen, har betalt för ritningar m.m. och vill ha igen sina kostnader. En annan hobbie jag har, är att se på film och jag har lagt ner mycket pengar på det, men aldrig tjänat pengar på det (jag ser på film för att jag tycker om det, inte för att tjäna pengar). Payware, rätt eller fel? OBS! Det här är vad jag tycker och jag respekterar om nån annan har en annan åsikt! http://pirpen.cjb.net/ |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
VHS eller DVD filmer av verkliga tåglinjer? | Perre | Tågbilder | 2 | 2005-01-11 13:26 |
Brainstorming.... | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 69 | 2005-01-05 21:10 |
Vilken station bor du vid eller ligger närmast dig | Trigger | Off-topic | 23 | 2002-10-29 17:31 |
Payware | imported_n/a | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2002-07-17 22:47 |