![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jag antar att du menar att texturen har ett konstigt tecken i namnet, inte att själva filen innehåller ett konstigt tecken? (Den borde innehålla mer eller mindre enbart konstiga tecken nämligen, med tanke på att det är en texture...) Till att börja med; varför har någon byggt så om det inte fungerar? Alternativt: varför fungerar det inte för dig?
![]() Beroende på hur det är upplagt, så borde du kunna göra såhär: 1. Byt namn på .tga-filen, så att den inte innehåller några konstiga tecken. 2. Leta reda på alla .texture.txt-filer som innehåller en referens till texturen och byt ut det namn i dem på samma sätt som du gjorde på texturen. Vanligtvis är det enbart en texture.txt-fil som innehåller en referens till var texture och den har vanligen samma namn som texturen. Byt dock inte namn på själva texture.txt-filen! Om det inte fungerar så är det nog kört. Om du ändrar namn på texture.txt-filen så kommer inte meshen att hitta texturen alls, då den söker efter texturernas namn genom att slå upp dem i texture.txt-filen. Namnet på texture.txt-filen är inskrivet i meshfilen, vilken inte går att ändra på utan tillgång till originalfilerna (i alla fall inte ändra på, på ett enkelt sätt).
__________________
-k- |
![]() |
![]() |