![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Tack! Tror jag är med på hur det funkar.
Frågan är hur man skulle kunna programmera signalerna för att funka i simulatorn. Borde slutpunktsstopplyktan ha samma signaltekniska funktion som en hinderstopplykta (i simulatorn)? Den borde i så fall gå att programmera som en vanlig blocksignal som är tänd då det finns fordon inom nästa block (sträckan till nästa huvudsignal-länk), och annars släckt. Försignaler skulle i så fall visa "vänta stopp" då stopplyktan är tänd. Är det bara i de fall då man vill ha samtidig infart, dvs då det kommer tåg från båda hållen, som man lägger tågvägen till stopplyktan som därmed visar stopp? Vad är betydelsen av den tända stopplyktan i den här bilden? Är den helt enkelt tänd därför att det finns ett tåg på spåret? Varför är den tänd men inte lyktan på spåret bredvid, där det också står ett tåg? ![]() |
![]() |
![]() |