|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2020-05-14, 15:25 | #39 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
I TANE finns det möjligheter att spara kopior av filerna. Under Trainz settings och fliken Dev ställs det in. Om det aktivt måste väljas eller om det är inställt så från början, vet jag ej. Backups.jpg Var filerna hamnar hos er PC-användare vet jag inte, men borde ju vara på ett liknande ställe som för oss Mac-användare. Hos oss hamnar filerna i en Mapp som heter Bibliotek och som normalt är gömd, sedan i en flera nivåer djup mapp-hirarki. Backups2.jpg Bilden visar bara slutet på mapp-hirarkin, eftersom jag håller på med scriptning och objekts-skapande så är mappen som heter editing alltid öppen för snabb åtkomst av filerna. Ovanför den finns mappen backups, som innehåller kopiorna. Som synes är namnen ganska kryptiska så man kan behöva gå igenom flera stycken innan man hittar rätt, här kan tidstämpeln på filerna vara till hjälp. Backups3.jpg Genom att använda kommandot "Open For Editing" eller "Reveal In Finder (eller motsvarande på PC)" på valfritt objekt i Content Manager och sedan navigera till den platsen borde det gå att hitta backup-mappen genom att navigera bakåt i mapp-strukturen. Som sagt, är TANE och Mac-användare så kan ju skilja sig åt mot TRS19 och PC. Personligen skapar jag aldrig kopior på Trainz innehåll, dels beroende på de dagliga kopiorna och dessutom så har jag timvisa (som sedan blir månadsvisa) backuper automatiskt via Time Machine. mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
|