|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2023-02-18, 20:00 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
mj-grejs
Modelljärnvägshobby har för mig lite granna förändrats med 3D-skrivarnas intåg på marknaden. I vanlig ordning har jag ju flera projekt i grytan, men tanken är även att känna på vad som är möjligt och vettigt att göra.
Det går att få väldigt detaljerat helt klart, detta är H0 Ett Bg-lok är det tänkt att bli, men av utskriftsskäl så bryter jag ut detaljdelar i egna delar för att få tillförlitligare utskrift. Saknade ett tak till ett E och väl matchande det som saknades på en gammal DJH-byggsats Lite utmaning med signaler, det ska ju se bra ut även när det lyser... En vagn jag gillar, Ao3 1366 Fuskar i Nollan också och där kommer ju 3D-utskrift väldigt till som rätt Provmålningarna blir snabbfix med Biltemas färger |
|