![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Lite mera fördelare @ C20. [8D] * Större vagnar gör att man har större chans att hitta en sittplats. * C20 har ett attraktivare utseénde. * Bra ljudisolering, i längden en bättre arbetsmiljö. * Tryggare att åka C20 speciellt kvällstid. * Över lag väldigt kul att det levereras nytt materiel. Hurra för modernisering! Angående dörrarna på C20-tågen: * Beror på att vagnarna har (individuella) sensorer på hjulboggierna som känner av om hjulen är i rörelse. Dessa sensorer är inte fullt injusterade ännu och det innebär att de känner av t.ex. om folk rör på sig inne i vagnen och indikerar att vagnen inte står stilla, men som uppmärksamma kanske upptäckt så börjar vissa tåg bli injusterade och öppnar riktigt snabbt. Det tar sin tid att bli "varm i kläderna" Tycker att ljudet när ett C20-tåg accelererar och bromsar är helt underbara. Fast det är de äldre tunnelbanevagnarna med, accelerationen alltså. - Här finns det ett ljudklipp när ett C20-tåg bromsar in. Härligt! http://www.aftonbladet.se/vss/wm/asx...29tbana,00.asx Med vänlig hälsning: Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
tack till stw och alla ni andra... | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2005-03-02 14:09 |