|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-04-19, 00:49 | #11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Tack, vr98olli!
Angående tidsåtgång... Jag vill inte vara någon pessimist eller så... Men, ett annat sätt att räkna på är hur mycket färdig rutt har jag hunnit med över nån slags tidsenhet? Jag började 6 januari för ett år sedan, och vi har 18:e april nu... Alltså, ungefär 15 och en halv månad. Jag hade allvarliga bekymmer, som jag nog skulle vilja påstå har kostat mig kanske 3 och en halv månad, för att vara praktisk. Alltså kan man säga 1 års projekttid. Rutten är c:a 33 mil, varav 10 mil är från originalrutten. Alltså 23 nya mil. Och drygt hälften av dom är inte klara. C:a hälften av tiden har gått åt till originalrutten, så då är vi ungefär framme vid 10 nya mil på 6 månader. 6 månader kan vi säga är c:a 180 dagar. Jag har kanske i snitt jobbat var 3:e dag på rutten med i snitt 6 timmar varje gång. Det blir 60 dagar x 6 tim = 360 timmar. 10 mil fördelat på 360 timmar, det blir ungefär futtiga 274 meter linjesträckning inklusive stationer per timme... [:0][:0][:0] Ett annat sätt att räkna på, men dock tänkvärt... Det kan finnas annat i livet än bara RE som man behöver kanske lägga in i sin balans när man funderar på hur lång tid det kan ta att göra en rutt. Naturligtvis så är en spårtät rutt betydligt mer arbetskrävande än en enklare linje. Och, andra kanske kan ha bättre möjlighet att avsätta tid än vad jag har haft. /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |