|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-05-31, 12:28 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Nytt projekt, var med och bygg!
Hej alla Trainz-entusiaster!
Jag tänkte försöka få ihop en större bana med hjälp av moduler, liknande en modelljärnväg uppbyggd med moduler. Tanken med moduler är att alla bygger efter en viss standard när det gäller spårens placering, och att alla moduler därmed passar ihop med varandra. Nu har jag gjort mallen för en modul till Trainz, och jag hoppas att så många som möjligt är intresserade av att göra moduler så vi får en så stor anläggning som möjligt. Mallen utgår från dubbelspår (Britain 4 m double). Britain grass a ska läggas längs med med kanterna och USA gravel a ska läggas som ballast. Längs med de kanter spåren ska kopplas ihop får det inte förekomma några höjdskillnader. Som växelmanövrerare ska Fredriks klotväxlar användas och STWs vägskydd ska användas vid järnvägsövergångar. Bara material som medföljer Trainz eller publiceras på http://trainz.e-buzz.net får användas. Mellan de spårstumpar som redan är lagda lägger ni spåren hur ni vill, men undvik gärna alltför skarpa kurvor. Vad händer då om någon vill göra en längre enkelspårsstäcka? Det är inga problem, gör en enkelspårssträcka på så många baseboards ni vill, huvudsaken är att de baseboards som ligger längst ut är gjorda med utgångspunkt från mallen. Exempel "Mall" + Egen modul med enkelspår + Egen modul med enkelspår + "Mall" Denna princip används också om någon vill göra en större stad som sträcker sig över flera baseboards. Ni får också göra förskjutningar i sidled, om ni gör en bana som är minst tre baseboards i längd. Huvudsaken är att det bara finns en baseboard i bredd just där er bana ska kopplas ihop med andra moduler. Mallen finns att ladda ner här: http://trainz.e-buzz.net/files/moduletemplate.exe Skicka era alster till trainz@rydells.nuså kopplar jag ihop modulerna till en större bana. Skriv också gärna i forumet om vad för modul/moduler Du tänker bidra med. mvh Daniel |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nytt projekt | holol | Landskapsdesign - Trainz | 11 | 2004-03-08 18:53 |
landskapare bygg | themepark | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 2 | 2004-03-08 10:28 |
Nytt projekt startat idag | Kvarne | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2003-06-22 04:42 |
Nytt projekt, var med och bygg! | Daniel R | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2002-05-31 12:30 |