|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-07-02, 17:20 | #1 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
Förslag till alla banbyggare
Jag har funderat över bristen på svenska layouter.
Som ett alternativ till helt färdiga rutter, som tar lång tid att bygga, har jag ett förslag på ett koncept som skulle hjälpa alla de som vill bygga svenskt. Idén kommer från ett koncept som TrainsProRoutes där man kan ladda ner en minilayout med ett typiskt industriområde. Tyvärr funkar ju inte den speciellt vidare för svenska förhållanden. Varför inte göra något liknande för svenska banor? Några exempel på minilayouter; -Typisk svensk bangård -Svenskt industriområde -Mellansvensk terräng (kanske med några bra displacement bitmaps) -Norrländsk terräng osv.. Att kunna ladda ner minilayouter tror jag skulle göra det lättare för nybörjare att designa svenska rutter (t.ex hur man lägger upp signaler och skyltar rätt m.m.), samt korta ner tiden för alla andra som måste göra bangårdar från "scratch". Ett annat alternativ är att ha en sektion kallad "beta-banor". Där skulle man kunna ladda ner banor som inte är färdiga. BM |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tim Lokförare | Dson | Off-topic | 15 | 2003-03-15 17:17 |
En Tåg-historia! | Dson | Off-topic | 2 | 2003-02-19 18:30 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 14:05 |
Ett förslag till album. | RapidHO | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-11-25 12:12 |
Alla banbyggare när släpps era rutter ?? | Cj | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 14 | 2002-10-15 20:38 |