|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-07-25, 14:35 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder
Är det någon mer som lider av samma problem som jag, nämligen att hela tiden börja med byggen, tröttnar och sen börjar på något nytt? Oftast slänger jag dessutom det jag börjat med när inspirationen tryter. Jag har flera gånger försökt komma igång med en lite större rutt, men kan aldrig riktigt bestämma mig för vad jag egentligen vill bygga, elektrifierat / oelektrifierat, stambana / bibana m.m...
Jag har väl fortfarande inte kommit på något konkret, men iaf bestämt mig för att jag bygger det jag är sugen på för tillfället, ungefär som en modul till en modelljärnväg. Jag följer ingen standard för bygget, ibland kan det nog bli dubbelspår, ibland enkelspår mm. Jag får se om jag i slutändan får tillräckligt med små moduler för att koppla ihop till en lite större bana, om inte så har jag iaf trevligt medan jag bygger, och det måste väl vara huvudsaken? Lite bilder från den första modulen, en enkelspårig, elektrifierad bana passerar det lilla samhället Lanttorp. Tåget passerar över en bro strax innan Lanttorp. Järnvägsövergången mitt i samhället, strax innan hållplatsen. Tåget inne vid hållplatsen. I bakgrunden skymtar en bondgård. // Daniel |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Lite nya bilder från L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2005-02-19 20:20 |
Lite blandade bilder med nya kameran... | Olaf Lindström | Off-topic | 1 | 2005-01-29 20:21 |
Lite bilder, 4 st a 60kb stycket, från min bana | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-08-08 07:46 |
Lite Bilder på X1! | Dson | Off-topic | 1 | 2003-04-23 21:47 |