![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Fyllde nyss år och jag hade ju mina tanker på att spara pengar även i jul. Men jag fick mycket mera över förväntan och jag har runt 3000:- att röra mig med. MegaPixels och Zoom, filmsekvenser med ljud osv är ju sådant man får tänka på!
Canon PowerShot A60 har förvisso bara 2 MegaPixels upplösning med med en rad andra finesser. Optiken verkar vara riktigt bra och jag vet inte om det är värt att köpa en 3 MegaPixels kamera om man kan få denna Canon för 2500:- Att betala 1300:- för storebror A70 med 3 MegaPixels känns också lite onödigt då jag skall ha bilderna på datorn och för publicering på internet i upplösningar runt 800 x 600. Nikon CoolPix 3100 har jag ju pratat mycket om. Men den är runt 1000:- dyrare och känns inte längre prisvärd gentemot Canon PowerShot A60. Jag vet inte, men det känns som om detta kan vara ett riktigt bra köp. Man kan även spela in filmsekvenser med ljud. Jag tänkte mig 64 MB-minne till en början. Med det kan jag ta: 104 stycken bilder i 1600x1200 184 stycken bilder i 1024x768 384 stycken bilder i 640x480 Det ingår 16 MB-minne men jag antar att man får slänga det minneskortet åt sidan, eller? Slutartider enligt Cyberphoto är 15-1/2000 sekunder och jag vet inte riktigt vad dom menar. Menas det 15 sekunder ända ner till 1/2000 dels sekund? Jag väntar på synpunkter från Er innnan jag köper! Json, du hade väl köpt en likadan? Tack på förhand! ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Canon PowerShot S1 IS beställd =) | Pson | Off-topic | 2 | 2005-02-25 18:26 |
Nattbilder --> Canon PowerShot A60 | Pson | Off-topic | 29 | 2003-10-04 17:53 |