![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Jag har dom senaste dagarna haft problem med kortet, kör man spel som tex MSTS så har kortet många gånger slutat att ge någon utsignal. Utsignalen kommer inte tillbaks utan det är kallstart av datorn som gäller. Kör jag 3D Mark 03 så har jag fått dåliga poäng, ibland inte kunnat slutföra testet för att kortet helt enkelt lägger av. Ibland slutar kortet ge signal i ca 0,1-0,5 sekunder och det är lika bra att avsluta spel eller 3D Mark 03. Nu har jag gjort följande: - uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet. - nergradering av drivrutiner till grafikkortet. - formatering av HD och ominstallation av OS. - Köpt nytt nätagg på 400W. (det förra var på 340W) - Återställde BIOS till Default Settings. - BIOS-uppdatering. - Återställning av BIOS till original från original CD´n som följde med moderkortet. Trots allt detta fick jag det inte att funka. Kortet lade av ibland och presterade dåligt. Då fick jag ideen att stänga av det monitorprogram som håller koll på kortet, ASUS Smart Doctor. Jag tog bort det ur Registret så att det inte laddas vid start av datorn. När jag har stängt av det funkar det som det gjorde från början, då jag faktiskt också hade ASUS Smart Doctor avstängt. Jag har sett att ASUS har en nyare version av Smart Doctor att ladda ner men jag tror att jag väntar ett tag med det. Nu gäller det att testa kortet i några dagar för att till 100% fastställa att det verkligen är Smart Doctor som strular till det hela för mig. *håller tummarna* [^] Så om du har köpt eller skall köpa Radeon 9800XT och det strular, ta bort autostarten av Smart Doctor från Registret så att Smart Doctor inte laddas när du kör datorn. Det kanske tom blir en prestandahöjning med alla Radeonkort om man inte kör Smart Doctor? [:X] ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Train Mark 2003 Pro | Pson | Off-topic | 4 | 2003-04-13 17:36 |