|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-12-10, 16:59 | #1 |
Medlem
|
Engelska-arbete med typiskt svenska saker.
Hej!
Vi ska i engelskan, skriva ett litet arbete med fakta om en del saker som ska vara typiska svenska. Både jag och Mson kommer ha detta arbete. Exempelvis kan man skriva om svenska traditioner och uppfinnare, berömda sportstjärnor osv. Detta arbete ska man senare redovisa muntligt, prata ungefär 3 minuter. Våran lärare ville gärna att det skulle vara något extra, som sticker ut ur mängden. Många kommer säkerligen att skriva om den svenska julen som exempel. Som sportstjärna, hade jag tänkt mig att skriva om Ronnie Petterson. Han var ju en mycket duktig och sveriges genom tiderna mest framgångsrika racerförare (?). Det är ju en typisk sak som ingen annan lär komma på. Men, jag skulle vilja ha tips på typiska svenska saker som man kan skriva om! Och det vill säkert Mson också! Med vänliga hälsningar Pson |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Uppdatering av MSTS På Svenska! | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-02-18 20:32 |