|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-01-02, 06:30 | #1 |
Member
Reg.datum: Aug 2003
|
Spårvägen i Göteborg
Finns det någon som känner någon eller som själv kanske håller på att bygga hela eller delar av spårvagnsnätet i Göteborg? Jag har själv funderat på det ett tag. Har sökt på nätet men inte funnit något som tyder på att någon bygger.
Själv är jag nybörjare vad gäller Trainz, och lär mig medan jag bygger. Delarna är ett hopkok av svenska och utländska, jag har själv ingen 3D-talang (än) så det finns inget egenbyggt. Grundstommen är utmätt med Lantmäteriets foto-från-ovan-bilder. Det är inte exakt, men nära på. I första etappen tänkte jag bygga Vagnhallen Majorna -- Marklandsgatan. Det finns i alla fall spår att köra på som det är nu, men detaljrikedomen runt omkring varierar. Visar lite bilder som kanske säger något. Vagnen på bilden är någon holländsk historia jag hittade. Har inte hittat någon göteborgs-vagn och misstänker att någon sådan inte finns heller. /Rolf Vagnhallen Majorna, vid infarten till vagnhallen. Kameran mot Ostindiegatan. Själva vagnhallen, något minneskonstruerad ännu. Ostindiegatan, kameran mot vagnhallen. |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byggnader runt Göteborg C | Hengelo | 3D-design - Trainz | 27 | 2005-09-03 16:52 |
Spårvägen i Göteborg: signalering | rojo75 | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-02-23 16:16 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 02:56 |
Göteborg och stockholm | Orbiter fan | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 25 | 2003-10-18 19:50 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 20:08 |